Tekstil ve Moda

Kumaşların Üretim Yöntemlerine Sınıflandırılması

Temel kumaş sınıflandırması: dokuma, örme ve dokusuz yüzey kumaşlar. 
Kumaşların dokuma, örme ve dokusuz yüzey olmak üzere üç çeşit üretim tekniği vardır. Bu tekniklere göre kumaşların en genel sınıflandırması yapılır. 

Üretim teknikleri kumaş yapılarını belirler buna göre kumaş türü en temel anlamda adlandırılır. (hangi kumaş oluşturma tekniği ile yapıldıysa o ismi alır) 
Kumaş çeşitlerine göre sırasıyla örme dokusuz yüzeyli ve dokuma kumaştaki temel iplik yapılanmaları. 
a) Dokunmuş kumaşlar 
- Dokuma kumaşlar (saten, çuha poplin vb). 

b) Örülmüş kumaşlar 
- Örme kumaşlar (yuvarlak, çözgülü örme ve düz örgüler, danteller). 

c) Dokusuz yüzeyli kumaşlar 
Nonwoven kumaşlar (keçeler, kağıt telalar, elyaf, vizotin vb.). 

Ayrıca kumaşlar üretim malzemelerine göre adlandırılabilirler; malzemelerine göre kumaşların sınıflandırılması (hangi madde ile yapıldıysa o ismi alır) 
Keten, 
- Pamuklu
- Yünlü
- İpek
- Angora
- Akrilik
- Deri
- Naylon

2 yorum:

kumaş çeşitleri kısaca,kumaş türleri,malzemeye göre elbise çeşitleri,malzemesine göre elbiselerin sınıflandırılması,elbiselerin üretim yöntemlerine göre sınıfları,

Kumaş üretim yöntemleri nelerdir, kumaşlar hangi metotlarla üretilirler konulu ödevimin temelini oluşturdu bu yazı.