Tekstil ve Moda

Pamuktan Elbise Üretim Aşamaları

Pamuk kozası. 
Pamuk, doğal kaynaklı olan en önemli tekstil liflerinden biridir, pamuk bitkisi tek yıllık bir bitkidir ve bitkinin meyvesi ise pamuk kozalarıdır. Pamuk, sıcak iklimde ve fazla yağışlı olmayan yerlerde yetişir. Pamuk çiçekleri olgunlaşma zamanında patlar ve ceviz büyüklüğünde kozalar haline gelirler. Kozaların her bir odacığı kahve tanesi büyüklüğünde tohum taneciği içerir. Her bir taneciğin yüzeyi çok ince tohum lifleri ile donatılmıştır. 
Pamuktan elbise üretimi aşamaları. 
Pamuklar olgulaşınca, tarladan elle veya makine ile toplanır ardından çırçır fabrikalarına gönderilir. Tohum ile pamuk lifi çırçır makinelerinde yapılan çırçırlama işlemi sırasında birbirinden ayrılır. Bu işlem ile; pamuk elyafları çiğit denilen çekirdeklerinden ayrılır ve ham pamuk lifleri elde edilir. Bu lifler sıkıştırılarak balyalar halinde eğirme tesislerine götürülür. Ham pamuk lifleri, tarladan balyalar halinde geldiği için kirli ve düzgün olmayan bir elyaf karışımını içerir. Bu pamuk elyaflar harman-hallaç dairesinde düzgün ve pamuk vatkası oluşturulmasına uygun hale getirilir. Bu pamuk elyafları, makinelerde işlem görerek; kalın pamuk şeritleri haline getirilir. Üretim aşamasında, bundan sonraki işlem bu kalın pamuk şeritlerini incelterek; çekim ve büküm makineleri ile iplik haline getirmektir. Böylece, inceliği makinelerde ayarlanan pamuk ipliği elde edilir. 
Pamuğun elbiseye dönüşme safhaları. 
Pamuk iplikleri, örgü kumaş elde edilecekse örme makinelerine; dokuma kumaş üretimi için ise dokuma makinelerine gider. Daha sonra bu pamuklu örme ya da dokuma kumaşlar; boyama gibi kimyasal ve mekanik çeşitli apre işlemlerinin ardından ham pamuklu kumaş haline getirilir ve konfeksiyon aşaması için kesim ve dikiş kısmına gider. 

Konfeksiyon bölümünde hangi tür (gömlek, pantolon vb) ve hangi bedende (medium, small, küçük, büyük vb) elbise dikilecekse ona uygun bir şekilde kesilir ve dikiş işlemleri yapılır, düğme, fermuar gibi aksesuarlar elbiseye eklenir. Ardından elbiseler ütülenir, katlanır ve paketlenerek satış yapılacak mağaza veya satış yerlerine gönderilir. 

9 yorum:

Elbise hangi aşamalardan geçerek bize ulaşır konulu ödevim için güzel bir kaynak oldu

pamuklu elbiseler her zaman kullandığım ve benim için vazgeçilmez bir kumaş türüdür.

yün üretiminde de bazı işlem basamakları farklıdır

pamuktan elbise üretiminin aşamaları, kıyafet üretim aşamaları, kumaş üretim süreci, tekstil aşamaları neler, kumaşın üretim aşamaları kısaca, elbise üretim sıralaması ödev,

tekstilde üretim aşamaları neler, giysinin yapım aşamalarını açıklanması, gömlek üretim aşamaları, kumaş üretim aşamaları, hazır giyim üretimi, tekstil fabrikasında ne iş yapılır, dokuma kumaş üretim aşamaları nedir, kısaca kumaşın üretim aşamaları nelerdir, kumaş üretim teknikleri döşemelik kumaş üretimi nasıl yapılır, örme kumaş üretimi, örme üretim, keten kumaş üretimi gibi bu ve benzeri sorulara cevap isteniyorsa çoğunluğunun cevabı yukardaki yazı açıklamış.

pamuklu elbise nasıl üretilir, pamuklu elbise üretim aşamaları nelerdir gibi sorulara cevap verdiğiniz için teşekkürler.

Pamuğun tek bir lif uzunluğu 26 mm ile 38 mm ve daha fazla olabilir, kendi ağırlığının % 85’i kadar nem çekebilir. Uzun pamuk lifleri kopmaya karşı oldukça mukavemetlidir. Sürtünme ve aşınmaya karşı pamuk kumaşlar dayanıklıdır.

pamuktan neler yapılır sorusuna verilecek en önemli cevaptır; pamuktan pamuklu kumaş yapılır

Pamuktan kumaş nasıl yapılır bu doru küçükken hep aklımdaydı kumaşın üretim aşamaları nelerdir diye düşünürdüm hep yaralara pansuman yaptığımız pamuktan nasıl elbise yapılır, kıyafetler neden pamuktan yapılır diye sorardım kendime