Modern kelimesi sözlükte; çağa uygun, çağcıl, asrî, çağdaş anlamalarına gelmektedir. Teknolojik gelişmeler ile birlikte toplum hayatına dahil olan ve son yıllarda popülerliği artan bir kavram olan modernlik hemen her alanda kişilere ve olaylara etki eder.
Modernliğin etkilediği alanlardan bir tanesi de giyim, yani moda alanıdır. Moda ve giyim alanında modernlik akımının etkisi hem kıyafetlerde hem aksesuarlarda hem de bunları bir arada kullanma biçimlerinde gözlemlenir. Modernlik akımına spor elementler ile birlikte yılların eskitemediği önceki akımların harmanı denilebilir. Burada sözü edilen önceki akımlar, uzun yıllar boyunca toplumu etkisi altına almış ve bu etki ile modaya yön vermiş akımları temsil eder. Örneğin, Haute Couture, bir zamanların elit moda akımlarından biri olarak tarihe geçmiştir. Modern öncesi dönemde toplumun üst kesimleri tarafından belirlenen, lüks kumaşların kullanıldığı, terzilerin ve tasarımcıların özel tasarımlarının değerli olduğu bir moda anlayışı bulunur. Ancak modernlik akımı ile birlikte moda içinde farklı yaklaşımlar ortaya çıkar. Modernlik akımında artık sadece üst kesimin belirlediği ve onlara özel olan bir giyim tarzı yoktur. Aynı zamanda elit ve yönetici kesimden olmayan halkın ortaya koyduğu moda akımı da ortaya çıkar. Bu iki moda akımı zamanla birbirini etkileyerek modernlik akımını temsil etmeye başlar. Markaların özel tasarımları ile birlikte, onlara çok benzeyen ancak fiyatı çok daha uygun olan ürünlerle halkın kullandığı moda ürünler zamanla her yere yayılır. Modern yaşamın koşuşturmasına uyum sağlayan modernlik akımı hem rahat hem de şık parçaları birleştirir. Eskiden yalnızca lüks görülen şık parçalarla birlikte spor ve gündelik parçalar bir arada kullanılır. Aynı zamanda bunlara Uzak Doğu akımları da eklenir. Çok daha renkli ve eğlenceli, modernliği yansıtan ve ulaşılabilir olan ürünlerle çeşitlenir. Yani modada modernlik; rahat, spor, şık, gösterişli, renkli, herkese hitap eden, son derece çeşitli, eskileri yok saymayan ancak bunları günümüze uyarlayan bir akımdır.
0 yorum:
Yorum Gönder