Türk tekstili katma değerli ürün yarışındaki yerini aldı. |
Tekstil sektöründe markalı ürünler öne çıkmaktadır; tüketiciler aynı kalitede olmasına rağmen markalı olan bir tekstil ürününe 2-3 kat belki daha fazla oranlarda ödeme yapmayı kabul etmektedirler. Günümüzde, pek çok ünlü tekstil ve moda markası; Türkiye veya dünyanın herhangi bir yerindeki Türk tekstil fabrikalarında üretim yaptırıp kendi marka ve işaretlerini ürünün üzerine eklediği zaman, o ürünü fason olarak üreten ancak markalaşmayan Türk işletmesinden kat ve kat daha fazla getiri elde etme şansını bulmaktadır. Bu durum markalaşmanın, marka bilinirliğinin ve ilgili alanlarda yapılan reklam ve tanıtım faaliyetlerinin ne kadar önemli olduğunu, sektörde markalaşma ve kurumsal işletme yapısının, ekonomik anlamda nasıl bir kar getirisi elde edilebileceğini ve ekonomik refaha katkı sağlayabileceğini göstermektedir.
Turquality gibi dünya çapında marka yaratma çabalarına verilecek teşviklerin artırılmasıyla ve doğru imaj ve tanıtım faaliyetleri ile Türk tekstil markaları, dünyada çapında daha etkin bir konuma gelebilecektir. Markalı ve katma değerli tekstil ürünlerinin çoğalmasıyla bu alanda yapılan ihracat rakamları artacak, hızla büyüyen dünya dokusuz yüzeyli kumaş pazarından daha fazla pay alınabilecektir.
Günümüzde ülkemiz, tekstil sektöründe dünyadaki önemli üretici ülkeler arasında bulunmakta ve her geçen gün gelişmektedir. Nüfusun artması ve buna bağlı olarak insan ihtiyaçlarının çoğalması, hızlı tüketim ve moda anlayışının sonucu olarak tekstil sektörü hızla büyümektedir. Türk tekstil sanayinin gelişmesindeki etkenleri şöyle sıralayabiliriz;
1-) Düşük işçilik maliyeti,
2-) Kalifiye iş gücü,
3-) Güçlü hazır giyim sanayisi,
4-) Sermaye ihtiyacının fazla olmaması,
5-) Yeterli miktarda yerli pamuk mahsulü ve hızla gelişmekte olan sentetik sektöründen yararlanması,
6-) Ülkenin coğrafi konumu önemli etkenlerdir.
2 yorum:
Türk markaları rakiplerinden daha kaliteli ve ucuz
Türk tekstil markalarının ekonomiye katkıları, katma değerli markaların ekonomimizdeki önemi, Türk tekstil isletmelerinin moda markaları,
Yorum Gönder