Trendsetter, modayı belirleyen kişilere denir. Trendsetter olan kişilerin bazı özellikleri bulunur. Bu özellikler arasında, takip edilen kişi olmak önem taşır. Trendsetter olan kişiler, trend olan ürünler ile doğrudan ilgilidir. Trend sözcüğü yabancı bir kelime olmakla birlikte, İngilizce dilinde 'dönmek' ve 'yadigar' anlamına gelir. Popüler kültürde ise zevkler ve tarzlardaki değişimi ifade etmek için kullanılır. Moda sektöründe ne tür giysilerin ön plana çıktığını trendsetter olan kişiler belirler. Bir başka ifade ile trendsetter olan kişiler, modadaki değişimi tetikler. Trendsetter'lar ile trend kaynakları sık sık karıştırılır. Trendsetter olan kişiler, sıfırdan bir tasarım ortaya koymaz. Var olan bir şeyi popüler hale getirir. Son dönemlerde popüler olan kimono kıyafetler, aslen Japon kültürünün bir parçası olup trend kaynağı Japon halkı olarak ön plana çıkar. Trendsetter'ler ise Japonya'ya gidip bu kıyafetleri dünyaya yayan ve kıyafetlerin birçok kişi tarafından tanınmasını sağlayan kişilerdir. Bir trend kaynağına ait ürünü dünyaya yayma işi; televizyonlar, gazeteler, sosyal medya mecraları, reklamlar, filmler ya da defileler gibi farklı kaynaklar aracılığı ile olur. Bu sebeple trendsetter'ler daha çok ünlü isimler, sosyal medya fenomenleri, tasarımcılar ve zenginler gibi toplumda öne çıkan gruplara dahil olan insanlardan oluşur. En önemli özellikleri ise çok sosyal olmaları olarak öne çıkar. Trendsetter olan kişilerin farklı sosyal çevrelere girebilme cesaretleri vardır. Böylece gördükleri ya da deneyimledikleri herhangi bir şeyi geniş çevrelere yayabilirler. Bununla birlikte trendsetter olmak için genç ya da kariyer sahibi biri olmak gerekmez. Cesur, araştırmayı seven ve meraklı olan pek çok kişi trendsetter olabilir. Dolayısıyla trendsetter'lar arasında farklı yaşlardan ve farklı iş meslek gruplarına dahil olan pek çok kişi vardır.
0 yorum:
Yorum Gönder