Tekstil ve Moda

Organik Tekstiller, Üretim ve Sertifikalandırma

Organik üretim: Kontrol ve sertifikasyon kuruluşlarının gözetimi altında belirlenmiş organik yönetmeliklere tabii olarak (TR, EU, JAS vs.) zirai girdi ve işlem girdilerinin kısıtlı ve/veya yasaklı olduğu zirai, hayvansal ve gıda işlemeye bağlı sertifikalı üretim yöntemidir. 

Türkiye'deki kontrol ve sertifikasyon kuruluşlarının isimleri: Türkiye’de Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş kontrol ve sertifikasyon kuruluşları şunlardır: Anadolu, BCS, Ceres, CU, Ecocert, Etko, Icea, IMC, IMO, Nissert, Orser ve Turkgap. 

GOTS, OE ve JAS: GOTS ve Organic Exchange standartları, tekstil standardıdır. Fakat JAS (Japanese Agricultural Standard) Japonya’nın uyguladığı organik tarım yönetmeliğidir. Bu standarda uygun sertifika almak için üreticinin öncelikle EU veya NOP sertifikası alması gerekir. JAS sertifikası tek başına alınamaz. 

Organik üretim nasıl yapılır ve sertifikalandırılır: Organik üretim yapabilmek için üreticilerin organik yönetmeliklerin belirlediği kurallara uygun hareket etmeleri gerekir. Üretim yapılacak yer, kullanılacak girdiler, üretilecek ürün organik tarıma uygun olmalıdır ve mutlaka yetkilendirilmiş bir kontrol ve sertifikasyon kuruluşu tarafından sertifikalandırılmalıdır. Bunu için üreticinin öncelikle bu tur bir kuruluşa başvurarak sözlesme imzalaması ve kaydını yaptırması gerekmektedir. 

0 yorum: